Digital Marknadsföring i Stockholm
Apex Media utvecklar inte bara webbplatser, utan vi skapar även digitala strategier så er verksamhet når rätt målgrupp och kan stärka ert varumärke ytterligare.
Apex Media utvecklar inte bara webbplatser, utan vi skapar även digitala strategier så er verksamhet når rätt målgrupp och kan stärka ert varumärke ytterligare.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat.
Att annonsera både brett och smalt brukar vara en smart strategi. Någont som många missar är uppföljningen på vilka annonser som genererar konvertering. Ett klick på en annons ger långt ifrån en lyckad konvertering, därför är uppföljning och optimering ett måste för att få en annons att bidra till en ökad konvertering.
SEM står för Search Engine Marketing och handlar om att marknadsföra sig på sökmotorer som t ex Google. Vare sig marknadsföringen är via annonser som man betalar för s.k. SEA, eller arbete som utförs att ens webbsida ska ranka bra i den organiska träfflistan som kallas för SEO (sökmotoroptimering).
Google Ads har en tiogradig poängskala som mäter hur bra ens annonser fungerar och hur väl de uppfattas av besökare. Målet är alltid att komma upp över 7 på QS skalan, det ger i slutändan en bättre exponering samt gör det enklare att vinna en budgivning på ett lägre bud än konkurrenternas.