Digital Marknadsföring
Apex Media utvecklar inte bara webbplatser, utan vi skapar även digitala strategier så er verksamhet når rätt målgrupp och kan stärka ert varumärke ytterligare.
Apex Media utvecklar inte bara webbplatser, utan vi skapar även digitala strategier så er verksamhet når rätt målgrupp och kan stärka ert varumärke ytterligare.
Vid marknadsföringsanalys samlar vi in och utvärderar data för att upptäcka vad som fungerar bra och var vi kan förbättra oss. Genom att undersöka olika mätvärden och människors beteendemönster kan vi dra värdefulla slutsatser som hjälper oss att göra våra strategier och kampanjer ännu bättre, så att önskat resultat uppnås.
Vid planering och strategi analyserar vi våra målgrupper, konkurrenter samt marknadstrender för att utforma en effektiv och differentierad strategi. Vi tar hänsyn till våra affärsmål och skapar en detaljerad plan som inkluderar val av kanaler, innehåll och budskap för att nå rätt målgrupp på rätt sätt.
När vi genomför och optimerar våra strategier implementerar vi dem genom att skapa och distribuera relevanta innehåll på olika kanaler. Vi övervakar och analyserar resultaten kontinuerligt. Vi justerar våra kampanjer och optimerar dem för att maximera resultatet och effektiviteten, baserat på insamlad data och kundbeteenden.
I rapportering och uppföljning sammanställer vi data och genererar översiktliga rapporter för att utvärdera framsteg och resultat. Vi analyserar nyckeltal och ger insikter som används för att fatta informerade beslut och anpassa framtida marknadsföringsstrategier och kampanjer för att uppnå önskade affärsmål.
Att annonsera både brett och riktat brukar vara en smart strategi. Något som många förbiser är uppföljningen av vilka annonser som genererar konverteringar. Ett klick på en annons garanterar långt ifrån en framgångsrik konvertering; därför är uppföljning och optimering ett nödvändigt steg för att få en annons att bidra till en ökad konvertering.
SEM står för (Search Engine Marketing) och innebär marknadsföring på sökmotorer som till exempel Google. Marknadsföringsarbetet sker antingen genom SEA (Search Engine Advertising), annonser som betalas för eller genom SEO (Search Engine Optimization), för att optimera webbsidans placering i den organiska träfflistan.
Google Ads har en tiogradig poängskala som mäter hur bra ens annonser fungerar och hur väl de uppfattas av besökare. Målet är alltid att komma upp över 7 på Quality Score-skalan, det ger i slutändan en bättre exponering samt gör det enklare att vinna en budgivning på ett lägre bud än konkurrenternas.