SEO-SEM
Som en SEO-SEM-byrå är vi på Apex Media specialister på att hjälpa företag i hela Sverige med sökordsoptimering för att ranka högt i sökmotorresultaten med fokus på att öka konverteringsgraden och kundflödet.
Som en SEO-SEM-byrå är vi på Apex Media specialister på att hjälpa företag i hela Sverige med sökordsoptimering för att ranka högt i sökmotorresultaten med fokus på att öka konverteringsgraden och kundflödet.
På Apex Media finns vi här för att hjälpa er som en ledande digitalbyrå. Vårt fokus ligger på att tillhandahålla en omfattande portfölj av digitala marknadsföringstjänster som SEO samt SEM. Vårt dedikerade team av kunniga experter är här för att hjälpa er att lyckas med sökmotoroptimering genom att skapa den perfekta lösningen för ert företag. Vi värdesätter nära kommunikation med våra kunder och strävar efter att vara er guide mot framgång online. Ta steget idag och låt Apex Media ta hand om er digitala framtid.
SEO är en förkortning för begreppet Search Engine Optimization. Den största sökmotorn idag är Google där cirka 90% av alla sök genomförs. Kortfattat syftar SEO till att optimera en webbsida för att förbättra dess synlighet och ranking i sökmotorernas organiska (icke-betalda) resultat.
SEM, även känt som Search Engine Marketing, är en marknadsföringsstrategi som fokuserar på att öka synligheten och attrahera trafik till en webbplats genom betald annonsering i sökmotorerna. Genom att utnyttja beprövade strategier som sök- och displayannonsering kan vi hjälpa företag att nå sin målgrupp på ett effektivt sätt och därmed öka online-närvaron.
Från 4 298 kr i månaden ser vi till på Apex Media att 95% av söktrafiken går till Topp Tio-resultaten på Google.
Sökordsoptimering (SEO) inleds med en analys av företagets marknad och hur konkurrensen ser ut för lönsamma sökfraser.
Sökordsoptimering (SEO) inleds med en analys av företagets marknad och hur konkurrensen ser ut för lönsamma sökfraser.
Vi arbetar med kontinuerlig utveckling av hemsidan för att öka antalet leads och hemsidans konverteringsgrad.
Vi identifierar sökords och fraser att arbeta med och ranka högt för.
Vi arbetar med teknisk optimering av hemsidan (on- & off-page).
Vi delger er kontinuerlig rapportering och spårning av resultat, ranking och allt vi gör.
Vår SEO-strategi är utformad för att öka din synlighet i sökresultaten och locka mer organisk trafik till din webbplats
Genom att implementera bästa praxis inom SEO kan vi förbättra din webbplats ranking som ökar chanserna för potentiella kunder som hittar och klickar sig till din webbplats.
Genom att implementera effektiva call-to-action-element kan vi hjälpa med att öka antalet konverteringar och förbättra din avkastning er investeringen.
I dagens digitala era är det avgörande för företagare att vara synliga på nätet. De flesta använder sökmotorer för att hitta produkter och tjänster. Om din webbplats inte syns bland de första sökresultaten kan du förlora trafik och kunder. Genom SEO kan du öka dina chanser att synas när kunder söker efter det du erbjuder.
Att vara synlig på nätet är avgörande för att nå din målgrupp. Om din webbplats inte syns bland de första resultaten, kan du missa potentiella kunder. Det är som att ha en affär i en avlägsen gränd. Genom SEO kan du flytta din affär till huvudgatan och nå de som aktivt söker efter det du erbjuder.
SEO-optimering ger långsiktiga fördelar. Genom bättre synlighet på sökmotorer kan du öka trafiken till din webbplats och få fler affärsmöjligheter. Det är kostnadseffektivt jämfört med andra metoder, eftersom organisk trafik ger kontinuerlig exponering utan kostnad per klick eller annonsvisning.
Det första steget är att starta ett Google Business-konto via ditt Google-konto. Kontot verifieras sedan via ditt telefonnummer. Fyll i alla uppgifter som efterfrågas i Google My Business, ju mer information, desto bättre.
Några saker du kan göra för att optimera Google My Business är:
Något vi uppmanar våra kunder är att värna om Google My Business-kontot genom att kontinuerligt vara aktiv med att lägga upp nyheter, bilder samt svara på recensioner. På så vis upptäcker Googles algoritmer ditt konto, som kallas för ”Social Proof”, vilket ofta ger bättre resultat.
Båda är strategier för att förbättra synligheten för en webbplats på sökmotorresultatsidor, men de använder olika tillvägagångssätt.
För att förbättra din SEO finns det några viktiga saker att tänka på. För det första är det viktigt att använda relevanta nyckelord och fraser som är relaterade till din webbplats och innehåll. Se till att dessa nyckelord finns på strategiska platser, till exempel i rubriker, stycken och länkar.
För det andra är det avgörande att skapa högkvalitativt innehåll som engagerar dina besökare. Se till att innehållet är relevant, informativt och välskrivet. Undvik att överanvända nyckelord – det ska låta naturligt.
Webbplatsstrukturen spelar också en roll för SEO. Se till att din webbplats är lätt att navigera både för användare och sökmotorer. En bra hierarki och tydliga URL-strukturer underlättar indexeringen av din webbplats.
Meta-taggar är också viktiga. Optimerad titel och metabeskrivning för varje sida hjälper till att beskriva innehållet och locka användare att klicka på dina länkar i sökresultaten.
Att bygga relevanta och högkvalitativa länkar från andra webbplatser till din egen är också viktigt. Länkar fungerar som en signal till sökmotorerna att din webbplats är pålitlig och betrodd. Försök att få länkar från auktoritativa webbplatser inom din bransch.
Ja, SEO (sökmotoroptimering) kan betraktas som en form av marknadsföring. SEO-strategier och tekniker syftar till att förbättra en webbplats synlighet och ranking i organiska (icke-annonserade) sökresultat på sökmotorer som Google.
Att använda flera Google My Business-konton kan skapa förvirring, leda till dubbletter av företagsinformation och skada din trovärdighet. Det blir svårare att hålla informationen uppdaterad och konsekvent, och det finns en risk att Google stänger av dubblettkonton, vilket påverkar din synlighet negativt. Därför är det bäst att använda ett konto för korrekt och konsekvent information.